Menjelang Syawal

Assalamualaikum w.b.t

wawiwuwewoo..udah lame aku tak apdet belog
b4 aku taip entry ni ..aku amek amek angin kat beranda bilik aku neh..
Then, ade kapal merah , airasia la tu, baru take off ..cam atromen taro pon ade..
ak jenguk kat luar sebab ade bunyi ni " detam ,detum , piyuuu PO!! , Poomm dan macam2 bunyik lagi "..almaklumatlah, 2 hari lagik nk raya tapi still ada dua hari lagi pose, dua malam lagi ( including tonite ) solat terawih dan satu solat malam tasbih..pastu takbir raya..tapi berbagai2 jenis mercun ( in klantan language we called it as " bbedir " ) ada..

Bagi aku pon, kalau tak maen mercun, x meriah..aku suka tengok bunga api yg berbagai2 warna tu..tapi kalau nak maen, bia la hati2..dan jangan dok memandai je buat mercun sendiri..hilang anggota badan kan naya tu..ingat pesanan akak ni ye adik2..

Walaubagaimana gumbira pon kita nak sambut syawal ni..kena ingat jugak..lebih baek kah ramadhan kita kali ni klu nk compare dgn ramadhan yg lepas2 ??..aku ??..secara zahiriahnya, Alhamdulillah, penuh solat terawikh aku bulan ramadhan ni ( excluding cuti yg Allah kasi la kn ), tapi klu taon lepas..MasyaAllah..dok ostel, memang malas yang amat ler gamoknye..huk3..Harap2 lah solat aku tu Allah terima kan..solat je penuh, tapi klu Allah tak terima,useless jgk..Wallahua'alam..hanya DIA yang Maha Mengetahui..

btw, on augustus 25th , im officially sweet ( ke?? ) 22..bitter ade la..dah tua la..=(
gazillions thank youuu to those who has wished a happy birthday to me..

p/s in advance : Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin k dear bloggers sekalian..

-----> Nah duit raya iklas dari aku dan suami,woops,dan family ..[_¯$_¯(_¯100_¯)_¯$_¯]

Comments

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..