Cara aku menghilangkan mengantuks dalam kelas

MySpace --->Assalamualaikum w.b.t..

huhaii..ni haaa, tibe2 aku nak citer cammane aku nak menghilangkan kemengantukan haku dalam kelas , saje nak share2 ngan korang..mane tau korang nak try ke ( macam la ade yang nak try kan..hu he..) MySpace

MySpace ok ni cara2 dia, eh tak ,ni cara aku nak menghilangkan ngantuk tuk tuk dalam kelas..


1 ) Bukak mata luas-luas, tegakkan badan ( ala,kohnon2 cam kite concentrate gile2 dalam kelas tu) dan buat2 bersemangat dalam nak belajar tu.

Haaa, macam ni..tapi mata tu sila tengok slide depan la ye..

Lecturer pon bersemangat nak mengaja, tengok korang macam ni kan, walaupon hakikatnya korang......MySpace ..tapi selalunya lepas 1-2 minit je dah layu..hu hu..MySpace




2 ) Aktive dalam kelas.

Disebabkan most of my subjects are about calculations..so, aku sangat active " ke tak ke tuk ke tak ke tuk" dalam menekan kalkulator..

kekasih gelap ku


walaupon bizi menekan mesin kira2.. Itu tak bermakna aku x pernah rasa mengatuk kan..

Well, Aku must stay active walaupun mental haku tuk menerima hape yang lekcerer ajar tu memang dah weng..caranya..( semalam punya semalam iaitu kemarin baru aku try teknik ni he he MySpace)

Kalau lecturer tanya..ko jawab je ape pon, even ape yang ko duk merepek2 tu salah..ko bantai je ape2 pon..yang penting u speak out.. macam kemarin..aku jawabbbb je ape yang lecturer tanya..walaupun salah..ha ha..MySpace

salah xpe,lecturer x marah..dah name pon belajar kan..standard la tu kalau kita jawab salah..yang penting nawaitu kita betol..iaitu, jawab soalan lekcerer semata2 nak hilangkan rasa ngantuk..kan elok tu.. (elok hek mu..haha)


3 ) Dengar lagu, guna earfon sebelah je

Masa awal2 first year dolu2,aku selalu buat..tapi sekarang ni, aku jarang amalkan..sebab.........
aku selalu je tertinggal earfon kat bilik..heh..MySpace


4) Cuba nanyi lagu ni sambil lukis2..( ni versi member aku)
ni lagu dia ------->
Bulat kecil, bulat kecil, bulat la besar
sayang papa, sayang mama, sayang semua
6 darab 6, 36 (ulang 2 kali)
jadi beruang

tadaaaa..ni hasil dia yang korang dapat

credits to nisa..dia buat kan tuk aku..comel op??..haha

tapi kalau tak silap aku..versi yang aku punya time kecik2 dulu laen..ade lirik ni "ayah bagi 30sen, mama bagi 30 sen".. pastu dah x ingat dah..MySpacetapi yang penting akan jadik baren (in deutsch) iaitu bear jugak..


5) Ushar2 member kelas..

Bila aku rasa mengantuk..aku dapat rasa kan..mesti bukan aku sorang je yang berperasaan demikian..so, aku ushar2 la member2 laen..konfem!!!..ade jugak yang mengantuk..dan mengalami situsi berikut..

i ) Bila dah sekali tersengguk ke depan, dia akan buat2 angguk banyak kali tanda faham..

ii ) Bila tersengguk ke belakang pulak, dia buat2 pusing kepala dia, kuhnunnya tengah adjust2 orat2 tengkuk dia..lenguh la kuhnun kan..

tapi hakikat semua drama ini adalah sebab nak cover tido~!!..ha ha..situasi2 diatas juga pernah berlaku pada aku..korang pon pernah kan kan kan..tok sah tipu..aku tau..hek hek..MySpace

tapi weh, masa aku kat matrik..ade dak kuliah aku..peh..memang power la tahap kemengantukan dia..bukan setakat tersengguk je..tapi kefala dia dah pusing 360 degree dah dan buku yang besar gedabak tu pon dah jatuh ke lantai ..tp dia still lagi x sedar..kitorang dh gelak2 sopan..member sebelah kejut pun x sedar2 jgk..last2, lecturer tolong kejut kan dia.. baru dia sedar..ke ke..

kadang2 benda ni la yang membuat kan rasa mengantuk aku hilang dan buatkan aku gelak sorang2 tengok member aku yang lucu2 ni..hui hui..MySpace

6) Aku maen cube

Aku maen cube ni sorok2 la kan.. Aku x semahir adik aku lagi nk maen kiub ni..first part je aku reti..tu pon aku blaja kat utube..second part dia guna formula..aku x nak hafal2 formula neh..aku nak fahamkan..tp x dapat lagi..aku akan belajar sampai dapat...

kiub kesayangan ku..murah je ni..beli kat kb mol depan watson ke guardian..lupa dah..


oklah buat masa ni..ni je yang aku ingat, cara aku nak hilangkan mengantuk..selalunya aku amalkan bila kelas theory..tapi ade gak kelas kira2 aku mengantuk..dah sifat semula jadi aku suka tido dan selalu mengantuk je nak buat cammano kan..hue hue..

p/s : kalau aku rasa aku malas nak kira2 atau salin soalan..aku snap je slide kat depan tu..senang..huoa huoa..nanti, study kat bilik je..tapi masalahnya, study balik ke kat bilik??..aku sorang je tahu..ha ha
Pemalas rupanya aku ni ye..haha..


Kalau nak tau situasi aku dan rum8 dalam bilik..bukak ni cik lin..
fyi,ejad itu adalah aku

nota ibu jari kaki : maafla..saye malas la pula nak celita pasai abg saya kawen..hu he..harap makluman..

Comments

nuralynZAKREE said…
kah3~ mcm2 naaa . klu cmni .
pasni Alyn tk tdo lam klas da ~ wetweett~
eZaT eLaNo said…
tido jgn x tido..rugi je g klas x tdo..haha
feynaa said…
kalo saye nantok..mkn gegule...lect xmaroh..haha..xpun saye on9...atau saye mesej...kekeke..
eZaT eLaNo said…
haha..gula2 tu,time x ngantok pon makan..bukan setakat gula2 je makan..snack pon ade..tp yg plg pentng..coki2 harus ada~!!..he he
feynaa said…
oho...yeah...coki2...saye suke jugak !!..haha
nuralynZAKREE said…
haaha... baik tkyah p .. hahah..
slalu tdo waktu syariah ja.. kah3~
eZaT eLaNo said…
haha..subjek2 baca mmg klas fevret student tuk tdo~..keh3..

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..