maksiat dalam toilet..huh..


Encik Faris sedang mengajar Pengajian Malaysia dalam kelas DIT S4 L01,beliau meminta pelajarnya memberi pendapat masing2 tentang tajuk "Mengapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam".

Mira : Pada pendapat saya,remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas awam terdiri daripada golongan yang tidak berkemampuan menyewa hotel.

King : Saya tidak bersetuju,kerana ada dikalangan mereka yang berkemampuan pun masih membuat maksiat ditempat sebegitu..

Aziah ; Mengikut firasat tok guru saya,mereka nie kelam kabut hingga tidak sempat mencari hotel atau tempat yang lebih sesuai dan yang paling penting mereka ni cetek tentang pengetahuan agama.

Wan:saya tidak bersetuju Encik Faris bahawa remaja itu cetek pengetahuan agama.

Aziah : kenapa pulak?Bukankah mereka yang sanggup melakukan perbuatan sekeji itu cetek tentang agama atau tidak menghayatinya..

Encik Faris:(bertanya kepada wan) kenapa kamu tidak setuju dengan pendapat Aziah tadi??..

Wan : sebenarnya,mereka sangat arif tentang agama.sebab mereka tahu malaikat tidak masuk tandas dan jika mereka melakukan maksiat dalam tandas,malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yang mereka lakukan.

Encik Faris :(dalam hati)rosak student aku sorang nie...


Comments

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..