Kisah suami isteri entitled JANGAN MINTA CERAI...


Assalamualaikum w.b.t

Aku tau korang suka lah kalau cerita2 suami isteri ni kan..aku pon..kekeke
ni kesah penceraian pula..Nauzubillahiminzalik


"Di dalam islam, penceraian merupakan sesuatu yang dilaknat tetapi diharuskan dengan alasan dan sebab-sebab tertentu. Penceraian boleh dilakukan dengan cara talak, fasakh dan khuluk atau tebus talak. " ( aku mintak tlg hencik Google je ni.. )

Walaupon berpecah pinggan dan gelas kaca kat dapur..
Walaupon, mati kucing korang cekik sebab geram kat suami/isteri korang..
Walaupon, calar kereta suami/isteri korang sebab kegeraman korang..
Cubalah berbaek2 dan berusaha menyelamatkan rumah tangga korang k demi anak2..

( "korang" ni x refer kpd pembaca [ wlupon x dek org nk baca blog ak neh..-.-" ], tp sebagai ayt yg senang nk rujuk.........x faham??..ok fine..)

Aku nak cakap banyak xdek pengalaman lagi to be exact XLAYAK lagi nak cakap pasai nikah kawen bagai..study pon terhumbang-hambing lagi ni haaa..tp aku nak share story terjumpa dalam lptp aku neh..
Jangan bercerai kalau tak......bacalah sendiri kisah ni..-.-"

Sepasang suami isteri yang selalu menghadapi masalah perhubungan tengah berbincang masalah mereka dalam sebuah kereta di mana suami tengah memandu.

Isteri : kita dah berkawin 15 tahun dah,saya rasa saya tak sesuai lagi bersama dengan awak... saya nak mintak cerai dengan awak.....
si suami diam dan terus memandu kereta ....bertambah laju....(70km)

isteri : saya dah tak cintakan awak lagi...sebenarnya saya dah ada teman lelaki....dia akan berkawin dengan saya lepas awak ceraikan saya... saya malas nak cerita panjang lagi..dan saya tak nak awak cuba pujuk saya..saya dah bosan hidup dengan awak...!!
si suami terus memandu dengan penuh perasaan marah...masih diam...

Isteri : bila kita bercerai,saya nak rumah kita...
si suami masih diam ...memandu dengan lebih laju....(80km)

isteri : saya nak anak kita juga...awak bukan boleh pelihara mereka.....
si suami masih diam ...tambah kelajuan (100 km)

isteri : saya nak kereta ini,kredit card dan saving akaun kita
si suami masih diam, membelok kereta ke arah jaya jusco......

isteri : awak ada ingin minta apa2??

suami : tak perlu....saya dah ada apa yang saya perlukan...

isteri : ya kah?? apa yang awak ada..??

suami : si suami menjawab sebelum beliau melanggar dinding konkrit jaya jusco... saya ada airbag....awak tak ada..

Comments

MiSs LyN said…
saye ade airbag...awak x de..ahhahahaha...lol
eZaT eLaNo said…
hye awk..merajuk lagi kew..kikikiki

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..