Aku blajar menjahit ??..AHHA!!

Assalamualaikum w.b.t.

Pagi tadi aku attend kelas menjahit woo
kak ipar aku yang ajak aku
sekali seminggu for 3hours..bayaran sploh hengget je

aku pon..alang2 dah x dek mende nak wat kat umah
dari aku dok on9 je 24 jam
baek la aku pegi menuntut ilmu demi masa depan negara

lagipon..aku memang nak jugak blaja menjahit
sebab aku nak buat baju aku sendirik
beli je kaen..pastu, buat la fesyen ape yang aku nak..
puas hati kan

apron kat umah pon aku jahit tangan..yelah..mesin jahit pon xde kan..terpaksa guna tgn..sadis tak??..tch tch..
bapak aku suh beli.tpi sebab ade kaen lebih, dari aku membazir..baek aku jahit je..buleh jgk blaja2 sedikit sebanyak..
walaupon burok bebenor jahitan aku tuh..tp boleh la pakai..menjadi jugaklah poket dia tuh..
Lantaklah..aku je pon nak gune..bukan nak kasik hadiah kat mak mertua pon kan..erkk??..



Kali kedua aku jahit apron..first time aku jahit apron when i was in form 2..blaja kat skolah..tpi yg tu jahit ngan mesin yg kecik brharga 99 hengget tu..masa tu femes jgk mesin jahit tu..sebab dia kecik..

Nampak tak poket dia ??..xnampak eh..xpelah..


Ok..tolong jangan gelak..Ye..aku sedar jahitan aku burok!!!..aku budak baru belajar..sob3..

Ni la yang aku blaja tadi..belajar amek ukuran..dan lukis plan dia..Bukan dak aki je eh ade lukis2 plan bagai neh..kelas menjahit pon ade..
kat atas ni guru @ i called her as Kak Zah punye plan


Yang burok nampak tak nampak je uh aku punye..tulis gune pensel kayu yang dakwat dia
grrr..



Kak Zah cakap..hari ketiga masok kelas dah boleh buat sehelai baju asas..
Sabtu ni dah bawak kaen..blaja gunting2 baju..dan jahit~..
Tak tahulah cek, menjadi ke idok baju tu..huhuhuhuhu..

Lagipon..aku sempat wat baju asas tu je..pastu,dah naek sem dah
Ish..kalau aku masuk tang awal2 sem break aritu kan baguz..
Kalau tak, baju raya aku tahun ni hasil jahitan aku dah..haih..
Mana aku tau pasal kelas2 menjahit ni..
masa tu otak aku asek pikir nak keje, ade gaji..
naek sem berjoli ..tu aje..uhuh..
apelah aku neh..

Nilah baju asas..Yang AKAN aku buat nanti 1 meter je..pendek sket dari baju ni la..
itu pon..KALAU baju aku ade rupa macam neh..hahaha..hopefully ade..


p/s : sepupu aku yang form 4 tu pon dah pandai menjahit..dia amek kelas jahitan kat sekolah..nanti next year dia blajar wat baju pengantin pulak..ish..jelesss okeh...

Comments

MiSs LyN said…
weh...blajar pandai2..pastuh ajar aku plak..nak jait baju sendiri jugak...mcm best je..hehehe...kau blajar menjait..aku blajar pasal dslr ngan photoshop...deal?
eZaT eLaNo said…
alar wehh..aku masuk lambattt..x sempat nk blajaq wat baju kurong..tp cuti next sem, ak sambng blaja lagi kot..

bagus..ko blajar dslr..yg pentg photoshop..boleyh aku edit2 kasik cun sket..keh keh..

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..