ke rumah mentua eh3,bakal mentua..=)


beberapa hari yang telah berlalu pergi.
aku dan the whole familias g ke rumah bakal mentua aku..acecece..
hati girangggggg tapi dub dab dub dab..
cuwak beb..jumpa family mentua la katakan..hehe

last year, dah 2 kali dah mama dan abah dia datang umah aku.
1st, masa bapak dan mama aku nak pergi mekah.
(masa ni aku xdek kat umah..aku kat kampus..T_T)
2nd,masa kakak sulong aku lahirkan anak kedua dia..(masa ni aku ade..hehe..=)

mama dia sangat pandai masak.buat puding tapai la kek coklat la dan macam2 lagi.
seganlah pulak aku x pandai masak masakan yang cute2 macam tu..sob3..

masa kitorang g,kaklong dan angah dia pon ade skali..hehe..kak long dia sangat lawa oke..anak dah 6 (dah simpan sorang..huhu),tapi body solid lagi..jeles ai..huhu..angah dia pulak nampak malu2..comam je..masa kitorang dah nak balik, achik pulak baru sampai umah, mama dia amek kat tuition, sangat happy go lucky achik ni..well, i like that style..sempoi..

apa yang aku paling gumbira, mama dia dah treat aku macam menantu dia dah.hehe..
dia suh aku amek je lauk2 kat dapur, kalau lauk yg atas meja tu dah abes..hehe,segan lah pula saya..mama dan bapak aku dengan mama dan abah dia boleh jadi geng..2 2 banyak cakap..ade je topik yang keluar..alhamdulillah..=))

Alhamdulillah,permulaan tahun yang baik..kitorang berdua bersyukur sangat2,kedua2 belah keluarga dapat terima..keredhaan ibu bapa kami dah terima..sekarang ni,aku dan dia, kena pegang amanah dan kepercayaan parents kitorang..kitorang pon masih dan akan selalu menjaga batas2 agama,
dia hormat aku,aku hormat dia..well,fyi,aku date ngan dia pakai baju kurung tu.. dia suka tengok aku pakai baju kurung..baguskan dia..bapak aku pon suh aku pakai baju kurung, nampak berisi sket,ni pakai jeans, kaki macam kaki bangau je..haha..

dia lagi best,semua mak2 sedara aku pon dah kenal dah dengan dia..masa akak aku tunang aritu,makcik2 aku tanya,bila pulak turn aku??..alahai,auntie mauntie ku yang dikasihi,
aku nak abes study dulu..takot x mampu nak jalankan amanah berkeluarga masa tengah study..
dah la study kos ni susah..menghitamkan pulak tu..grrr..

sekarang ni,kitorang masih struggle dalam pelajaran..aku ade 2 tahun lagi nak abes..(lambatnya nyahhh)..dan dia insyaallah, dalam bulan 3 dah abes..(sangat jeles okeng..T_T..)..doakan kami berkekalan ye..aminn..=))

mode kehidupan :bersyukur dan bahagia

mode pelajaran : serabuttttttttttt...tensi tensi~!!!

Comments

fahrin ahmad said…
ganah dio gi umoh abe paih hihihihi
eZaT eLaNo said…
ingat key fahrin ahmad plakon tuh,pelik jgk fahrin ahmad buleh kecek klate nih..(mace fahrin ahmad baco belog nih..kuang2)..
Faiz Nasir said…
hahahaha.. malu la ai, awat habaq kt orang, kekeke
Ikr@m Sulaiman said…
kim salam kat faiz nasir ye :-)
Mr. Swift said…
Nak tumpang happy boleh? boleh? :D


Mr. Swift Currently Posted : Ikhlas untuk awak yang bergelar wanita teristimewa...
eZaT eLaNo said…
boleh..boleh..silalah menghepikan diri anda..=)

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..