peta dan globe


. sejak aku sekolah rendah lagi aku suka peta .
. dulu-dulu,bila g kedai dan nampak je peta .
. aku lari2 kat peta tu..pegang .
. tengok harga..approx. rm16.90-rm19.90 KOT harga dia..
. dah lupa actual price dia .
. pastu tengok harge je,aku muram .
. yela,aku bukannya anak datuk .
. tengok harga rm16.90 macam rm1.69 .
. kalau aku suruh mama aku beli,konpem mama tak kasi .
. yela,budak 10 tahun nak peta buat ape kan .
. sob sob sob .

.dan bila nampak je globe.
."cantik nye bebola bulat yang banyak2 kaler tu..nakk~~''
(berkata dengan hati je mampu.)

at last,mase aku masuk form 1,aku jumpa diary yang comel ( sampai sekarang aku simpan),dia nampak comel sebab ada peta dalam diary tu..hehe..harga dia rm5.90..yeay..yg ni aku mampu..

peta dalam diary aku

aku ni pelik sket..kalau girl2 laen,mesti beli diary yang ada kuncibagai tu kan,dan cover depan pulak ,mesti stok2 cinderella ke snow white ke ,lil' mermaid ke kan..tapi aku..diary hitam yang sederhana kecil..gila tak girly kan aku..haha..tapi aku ta kesah..asal ada peta..ai sanggup beli..

aku tak penah beli diary macam ni.sangat tak "perempuan" kan.isk3.

dan a week ago,aku keluar sopim stok2 makanan kering sepanjang sem dengan room8 aku.
kitorang g giant kuantan
dan dan dan,aku jumpa GLOBE.. berbekalkan duit yang ade ni..dengan hati yang girang..terus aku rembat globe tu,tanpa toleh ke kiri kanan dengan tersenyum bangga.
gila ape suka peta..haha..aku pon x taw kenapa aku suka gila dengan peta

ai lap yu la encik gelob intan payung

selain peta..aku suka cuaca..aku paling suka bila kilat dan guruh..adik laki aku pun suka..
dan aku pernah bercita-cita mahu menjadi meteorologist..tapi tak tau unibersiti mana yang ada kos tu..tapi dengan jaringan sesawang ni,i can learn everything from it..unlimited..powers is in our hands..yeah..xperlu nak amek bidang ni dalam unibersiti..internet pon cukup aje kan..
cantik bukan..tapi scary jugak..huhu

Comments

Unknown said…
Uih ang cita2 tinggi na.. Haha. Bukan ko nak jd doktor ke? Haha. Eh ke engineer? Aku lupa ah. Haha
qinaysf said…
law da ske peta msti subjek geo mse skul men dlu hndal kn??
Ikr@m Sulaiman said…
salam ziarah :-) ni mesti suka travel kan.huhu
eZaT eLaNo said…
fatin : ahhaa ingat lagi ko eah...mula2 nk jadi engineer,pastu,lecturer then doctor..last2,1st cita2 aku yg jadi pilihan..insyaallah..rindu ko weh~!..sob3


cik qin zyie :errr..dah lupa terer ke tak..tp macam tak je..haha


ikramsu :yeahhh..tp x suka naek kenderaan yg take hours nk reach tmpt tuh..mabok..sob3..
Faizal said…
nice entry.interesting..:)
eZaT eLaNo said…
tenkiu my blogger fren..=)

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..