Bidadari Rumah





Salam Sejahtera Selamanya, Moga Kehidupan Harum Mewangi Kasturi
Sentiasa.......!!

Seorang bayi bersiap-siap untuk dilahirkan ke dunia. Dia berkata
pada dirinya sendiri :

"Para Malaikat mengatakan bahawa esok aku akandikirimkan ke dunia, tetapi bagaimana aku boleh hidup di sana? Aku begitu kecil dan lemah?"

Tiba-tiba terdengar suatu suara :

"Jangan bimbang, Aku telah memilih seorang Bidadari untuk Mu. Dia akan menjaga dan mengasihi kamu di sana."

Bagaimanapun bayi ini berasa bimbang dan takut untuk menghadapi dunia yang amat asing baginya.

"Di sini - syurga - apa yang aku lakukan hanyalah menyanyi dan ketawa sepanjang hari. Ini sudah cukup bagi aku untuk berasa bahagia," kata bayi itu dalam nada yang cukup sedih.

"Jangan kamu bimbang, Bidadari Mu akan menyanyi, sentiasa tersenyum dan menjaga Mu sepanjang masa. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya.

Dengan semua itu kamu akan lebih bahagia daripada di sini," terdengar sekali lagi suara tadi.

"Tapi bagaimana aku akan mengerti apa yang dibicarakan oleh Bidadari ku jika aku tidak memahami bahasanya?" tanya bayi itu separuh merintih.

"Bidadari Mu akan berbicara kepada Mu menggunakan bahasa lembut yang paling indah pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian, dia akan mengajarkan kamu cara berbicara," berkata suara itu lagi.

Bayi itu masih tidak puas hati, dia terus juga bertanya : "Aku mendengar bahawa di dunia banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi aku?"

"Bidadari Mu akan memberikan perlindungan dengan sepenuh jiwa raganya dan akan bercerita kepada Mu dan akan mengajar 'Ilmu yang ada, Padanya kamu adalah segala-galanya," balas suara itu.

"Tetapi aku pasti akan berasa sedih kerana meninggalkan tempat yang begitu indah," rintih bayi itu lagi.

Di saat itu suasana menjadi begitu tenang dan perlahan-lahan bayi itu bertanya lagi : "Jika aku harus pergi sekarang, bolehkah diberitahu siapakah Bidadari itu?

"Kamu akan memanggil Bidadari itu..... IBU !"

Ingatlah !... Curahkan sepenuh kasih-sayang kepada ibu Mu, berdoa'lah untuknya dan cintailah dia sepanjang hayat.

IBU..... adalah Bidadari di rumah Mu.....!!


Sungguh besar Jasa Ibu, ibarat kata kalau lah kita mendukung Ibu kita sambil berjalan kaki dari Perlis sampai ke Singapura, masih lagi belum terbalas Jasa Ibu tersebut.......!!

KASIH NYA IBU MEMBAWA KE SYURGA
KASIH NYA AYAH BERKORBAN NYAWA
KASIH NYA SAUDARA ISLAM SEPANJANG MASA
KASIH NYA KEKASIH BELUM TENTU KAN BERSAMA.......!!
(insyaallah bersama hingga ke syurga..heh!..sempat lagi..keh3..)

p/s : my mama is my bidadari n my bapak is my wildan..=)
miss them lar..=(
MySpace



Comments

Anonymous said…
ooo.rupenye mama aku tu bidadari yang dikatakan..
hehhe,, my sweetest bidadari..
eZaT eLaNo said…
yep..bidadari terindah~
LeeAneem said…
kau umpama bidadari...suci bagai embun pagi.....yok ngok ngek ngok ngek kat blog teman....www.ROZANEEM.blogspot.com

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..