saye sedih



malam ni malam puasa pertama tuk tahun ini
dan puasa kedua aku sebagai student UMP
dan puasa ketiga aku..tanpa arwah adikku.

semalam
junior skolah aku kehilangan mak tercinta
herm
aku pon turut sedih
tinggal 2 hari lagi nak puasa
emak tercinta sudah pergi menyambut seruan illahi
aku pon turut hiba

tibe2
teringat adikku
arwah Mohd Hasbullah
sedih..
masa aku skolah dahulu
aku selalu bercerita dengan arwah
balik je skola
ade aje mende arwah nk cte..haha..seronok mase tu..
cerita pasal girl yang arwah minat..
aku lak kakak yg gile sporting
tulun kasik key chain strawberry lagi kat girl tuh
on behalf of arwah
sportingkan aku..hehe
arwah sangat sayang kan aku..ok aku tgh sdeyh skunk..
ade skali member arwah perli aku...da lupe dah pasal ape..*
erkk.aku tipu..aku ingat sebenarnye..tapi x yah tahu la ye..heheh
yang penting mase tuh arwah tgh gadoh ngan member die tuh sebab aku
ak pon hape lagi
sebagai kakak yang macho
trus back up arwah..member2 arwah dapat jelingan patblas dari aku..aksi yg sangat macho..mengigil2 member arwah dapat jelingan dari aku..haaa..tau takot..heheh~
tapi aku sangat terharu..arwah sayangkan aku..
walaupon,aku selalu sangat gadoh ngan arwah
biasela..arwah lahir selepas aku..beza umur pon 3 tahun aje..memang suke gadoh kan.
rindu..ye saye rindu kan arwah..rindu sangat2..oh hati..sile lah anda tabah..

rindu
sangat2
nanges lagi
tulunla brenti nanges buleh x
sabar cik ezat..sabar



sebelom arwah pergi
die sempat mintak maaf ngan member2 arwah..last day arwah g skolah
arwah mntak maaf ngan bapa sedara aku
yang paling sdeyh
arwah x sempat tengok..ank sedare sulong..
lahir,2 minggu sebelum arwah meninggal
sdey
mase tuh,kakak sulong ku beranak kat johor
mama+aku duk johor,jage kakak aku dalam pantang
arwah dan bapak dan adk bongsu aku duk klatan
kakak+abang2 ku yang laen study kat seremban dan melaka
so,mase arwah meninggal,kitorang x sempat tengok tuk kali terakhir
kecuali bapak dan adk bongsu aku
2 minggu aku dan mama x jumpe die..last2 dengar berita,die dah meninggal
herm..tapi..selepas ak dapat berita tuh..
hati aku tibe2,tenang..seolah2 redho truz dengan kepergian arwah
aku bersyukur
kerana mengikut cerita mak2 sedara dan bapak ku
arwah meninggal secara tenang
Tok Guru Nik Aziz sendiri yang mengimamkan solat jenazah arwah
untung kan arwah
mase tuh plak,member2 sekolah die,datang rumah bersama2 ustaz2 skolah
sedekah kan ayat2 suci AL-QURAN
khatam satu Al-QURAN..sebelom arwah dikebumikan
Alhamdulillah
bapak kate..mase die nak ciom dahi arwah 4 the last time
arwah seolah2 x sabar nak "pergi"
arwah senyum
mugkin,"disana" jauh lebih baek
2,3 hari sebelom arwah "pergi".. mak sedara aku ade berkate "dalam ramai2 adik bradik aku,arwahlah yang paling hensem" ....mak sedare ak gtaw,mase tuh,arwah sangat hensem..
mase
arwah pergi pon baru nk baligh..suci dari dosa lagi

xdek kate yang mampu aku ungkapkan

selain doa dan ayat2 suci AL-QURAN yang aku sedekahkan

dahla..makin panjang aku cite...makin hati aku sedih..

AL-fatihah tuk arwah

kalaulah arwah tahu yang aku sayangkan dia..=(((









Comments

Unknown said…
al-fatihah..setiap perkara ader hikmahnyer..sabar ek..isk isk isk..sedey2..doa banyak tau..selamat berpuasa..isk isk
eZaT eLaNo said…
trimo kasih apik..sabar la dok..selamat berposo gok..g sejid UMP tuh..maye terawih..keh3..
Unknown said…
laaa..ore klate jugok koh??kalu nk kato sntiasa g terawikh tu dok jugoklah..sbb keno kijo kt oblong..kena ikut syif..
eZaT eLaNo said…
homlas..sep kito..hahah..lar jual ko..oblong kat cafe ko kat bazar..buleh dpt free la dop..hahahha
eZaT eLaNo said…
haip..che wea!!!..weet weet..haha..
Bella Luna said…
kesian bila terkenangkan arwah... belum sempat berkenalan dgn snak saudara kat sarawak..
bawa bersabar k..kirim slm kat family :)

al-fatihah
eZaT eLaNo said…
huhu..tu la..kitorang pon jarang balik sane..insyaallah..next year..mase kak intan kawen..kitorang whole famly akan kesana..insyallah..hehe..kem salam fmly sinun juak..(^_^)

Popular posts from this blog

Kisah suami dan isteri

A Moment to remember..